Wycieczka klas 4bg oraz 4ig do Czech

Dodano:

Dnia 6 i 7 października 2022 roku udaliśmy się z klasami 4ig oraz 4bg na wycieczkę do Czech.

Pierwszego dnia wycieczki udaliśmy się do wschodniej części Czech. Na samym początku naszym przystankiem była piękna jaskinia Punkvy oraz przepaść Macocha. Zaobserwować można było w niej wiele zapierających dech w piersi widoków. Charakterystyczne dla tej jaskini były wapienne wyżłobienia w skałach, różne stalaktyty i stalagmity. Przepaść Macocha kryje za sobą bardzo ciekawą legendę którą przedstawił nam czeski przewodnik. Według wierzeń dawno, dawno temu zła macocha chciała wepchnąć swego pasierba do owej czeluści, w celu otrzymania spadku. Pasierb jednak przeżył, i gdy wioska dowiedziała się o tej zbrodni postanowiła wykonać samosąd wrzucając kobietę w przepaść.

Kolejnym puntem wycieczki było stare miasto w Brnie i Ołomuńcu. Tam zwiedziliśmy centrum owych miast które charakteryzowały się starodawną architekturą. Zobaczyliśmy piękny zegar astronomiczny. Jednak największe wrażenie zrobiła na nas Kolumna Trójcy Przenajświętszej. Jest to trzydziestometrowy zabytek powstały w epoce baroku. Podczas naszego pobytu w Ołomuńcu Pani przewodnik pokazała nam kolejne przybytki epoki barokowej m.in katedrę św. Piotra i Pawła, zamek późnogotycki i kościół św. Maurycego. Podczas spaceru dowiedzieliśmy się różnych ciekawostek między innymi informacje o Starym Ratuszu oraz klasztorze minorytów.

Następnego dnia byliśmy już w stolicy Czech. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Traktu Królewskiego, z którego mogliśmy ujrzeć panoramę Pragi w osłonie mgły. Na Starym Mieście zobaczyliśmy zabytkowe, wąskie alejki, Plac Republiki, którego główną atrakcją była Wieża Prochowa i Dom Miejski. W sercu Starego Miasta natknęliśmy się na kolejny zegar astronomiczny. Tym razem był on o wiele większy i zrobił na nas wielkie wrażenie. Jako ciekawostkę można wspomnieć o figurce szkieletu który to obrazuje mijający nieubłagalnie czas.

Podczas przechadzki Mostem Karola mogliśmy zaobserwować wiele figur które to przedstawiały postacie biblijne i historyczne. Na każdym kroku można było natchnąć się na ulicznych artystów, którzy uwieczniali piękno Pragi na płótnie. Następnie udaliśmy się do Pałacu Wallsteina na którego tle zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie grupowe. Przechadzając się Ogrodami Królewskimi napotkaliśmy się z rzadkimi okazami zwierząt, takimi jak: paw albinos czy ogromna odmiana sowy łownej. Pod koniec zobaczyliśmy Uniwersytet Karola. Punktem kulminacyjnym wycieczki była ściana Johna Lennona, do której do przybywali artyści z całego świata. Po wyczerpującym zwiedzaniu wyjechaliśmy ze stolicy Czech w stronę Rzeszowa. Podczas wycieczki towarzyszyła nam piękna pogoda, świetna atmosfera i wiele niezapomnianych chwil i wspomnień, które to zostaną z nami na długie lata.

Opiekunami wycieczki były: Danuta Faluszczak, Aneta Kamińska i Agnieszka Rokita.